Uudet nettisivut ja uusia palveluja

Runosmäen Lämmön tunnistaa nyt uudesta logosta sekä netissä että esimerkiksi yhtiön autoissa. Samalla yhtiön nettisivut ovat uudistuneet. Menossa on kokonaismuutos, visuaalisen ilmeen lisäksi parannetaan ja kehitetään yhtiön palveluita.

Runosmäen Lämpö Oy on taloyhtiöiden omistama huoltoyhtiö. Nyt asukkaiden palveluissa otetaan harppaus, jossa hyödynnetään digitaalista tekniikkaa.

Idea on tehdä huoltoyhtiön palveluista entistä helpommin saavutettavia ja monipuolisempia. Huoltoyhtiö voi jatkossa olla yhtä lähellä kuin taskussa oleva kännykkä. Tarvittavat ohjelmistot on jo uusittu.

–Ennen kaikkea tiedonkulkua ja informaatiota saadaan helpotettua, toimitusjohtaja, isännöitsijä Petri Pyykkönen kertoo.

Huoltoyhtiö omassa taskussa

Mitä palveluita kännykästä sitten voisi löytyä? Ensinnä ajankohtaista informaatiota ja tietoa käytännön asioista.

Aivan uutta on jatkossa mahdollisuus seurata netin kautta omia kulutustietojaan.

Lämpöyhtiön kaukovalvontajärjestelmillä seurataan esimerkiksi sähkön- ja vedenkulutusta sekä huoneistojen lämpötiloja. Mikäli asukkaan omaan taloyhtiöön on tehty linjasaneeraus, uusittu sähköt ja vedet sekä asennettu sopivat anturit, voi asukas parhaimmillaan saada omat tiedot suoraan nettisovellukseen.

–Joihinkin asuntoihin on jo asennettu sensorit, näin ihmiset voivat seurata omaa sähkön- ja vedenkulutustaan, Pyykkönen kertoo.

Jatkossa esimerkiksi saunavuorojen varaamiseen voitaisiin hyödyntää sähköisiä järjestelmiä – mutta vain mikäli löytyy kyseiselle taloyhtiölle sopiva ratkaisu.

”Meiltä saa ihmisen kiinni”

Uusien palvelujen rinnalla jatkuu tuttu henkilökohtainen asiakaspalvelu, joka nykyään alkaa olla jo harvinaisuus. Runosmäen Lämmöstä saa ihmisen kiinni:

–Meillä on henkilökuntaa paikalla, heidät saa puhelimellakin kiinni, meillä yleensä vastataan kohtuullisen nopeasti.

Nettisivujen kautta tarjotaan jatkossa vaihtoehtoja asumiseen ja eri elämänalueisiin liittyviin palveluihin, kuten remontointiin, kodinhoitoon tai muuttoihin. Huoltoyhtiö etsii yhteistyökumppaneita, joiden palvelut se katsoo luotettaviksi ja joita voidaan asukkaille suositella.

Huoltopalveluita pyritään laajentamaan

Pyykkönen kertoo, että sopimukset taloyhtiöiden kanssa käydään läpi. Tarkoitus on laajentaa toimintaa nykyisestään.

–Huoltoyhtiön toimintaa markkinoidaan ainakin kaikille Runosmäen omistajayhtiöille. Alueella on edelleen muutama yhtiö, jotka ovat yhtiön omistajia, mutta eivät käytä sen palveluita.

Runosmäen Lämpö tarjoaa huoltoyhtiönä siivous-, huolto- ja isännöintipalveluita sekä teknistä isännöintiä. Tärkeä osa kokonaisuutta on kaukovalvonta. Isännöintipalveluita tarjotaan pääsääntöisesti Runosmäkeen, mutta asiakkaita on myös Turussa, Kaarinassa, Raisiossa ja Naantalissa.